Apr 20, 2014

Bawal Ala YunaBella

Assalamualaikum u ols!!

Korunk dah makan dah? aku baru je selesai menjamu selera.Rejeki hari ini ada ayam pansuh,sambal nasi lemak,sambal kicap dan cis kek..sedap-sedap semuanya..berterima kasih sangat kat si sambal cili pedas.Kalau makan nasi putih dengan cili kicap pun boleh habis nasi 2 mangkuk taw..Aku memang kuat makan kan..blurpp! ops! alhamdulillah.. hee..

K hati ni bukan nak bercakap soal makanan..nak cakap pasal cinta baru ai..Si bawal YunaBella !! Haha.thanks sweety for the inspiration ..terus nak cop cik yuna bella comel dah buat satu revolusi gempak! hee..

Meyh aku nak bercerita skit..sebelum ni free hair memang free lah sangat! Haha..So dalam hendak melestarikan usaha nak jadik hijaber yang berjaya *pengsan ..haruslah ada try and error ..haha..jom try and error bersama saya.

Pilihan hati memang nak yang paling simple..tapi tudung syria macam ni macam tak sesuai jek dengan aku..tak memadai kelabuhannya padahal dipadankan dengan jubah.ke aku yang salah pilih size? *sigh .NEXT!


 Pastuh tengok Dewi sarung macam ni...aw aw aw..i wanna try! Again ! Tak brapa berkenan oden..Dahlah banyak songeh pulak tu bawal nye..geram ai you taw! Cane ni?? Sedih.


Sebab aku ada banyak sangat koleksi pashmina and wide shawl..so mungkin memang betul gaya begini sesuai dengan ai ..hehe..Fine! it was so true! Sedozen pin aku letak..hhaha..time nak ambil wuduk,aku yang payah...kah kah...tolak lagi !
Pastuh try pulak yaang main sarung ni..memang ohsem and very praktikal .Malangnya menambahkan usia ai sebanyak beberapa tahun kehadapan...cancel lagi..NEXT !!


And Finally !!

I've found this ! Trus try tanpa tangguh2 ..Hehe..
Love unconditionally ..ngeh ngeh ngeh..
Cukup semua! Simple,senang dan setiap kali nak ambil wuduk..tanggalkan terus dari kepala tanpa perlu buka pin..macam tudung zaman skolah dulu..

Yang aku paling suka sekali dengan gaya tudung bawal yuna bella ni,
Its so simple yet feminine.

Stuju?

Dan sebagai menunaikan janji-janji aku pulak aku sertakan turorial bawal yuna bella untuk korunk k?

1.Pointkan pada bahagian tengah @ bahagian dada
2.Aku buat 10 kali lipatan .Korunk blh adjust ikut suka/labuh tudung.
*lipatan/anyaman haruslah sama besar ok..baru bunga cantik
3.Pilih pin panjang dan pinkan!!
SIAP!

Selamat mencuba semua !!

Till Then

Tudung bawal ala adijuma or tudung bawal ala mawar fareeda,
Kedua-duanya adalah hijaber yang harus kita banggakan dengan kejayaan mereka hari ini.
Tidak semua jawapan mampu memuaskan hati banyak pihak.
Yang penting kita harus saling menghormati hak orang lain dan janganlah pula terlalu rakus mengejar dunia
sehingga menampakkan kejahilan diri.
Berniaga bersaing secara sihat.
Selebihnya minta keberkatan daripada yang Maha Esa
Majulah kita sesama saudara Islam!
Saya SOKONG tudung FAREEDA !
ehem! sedih taw ..xmau gado-gado k :)

Eheh! terlebih ceramah! 

Gaji kedua ni nak borong bawal memurah kat  e-mart,Kuching la..wehee!

Ok korunk! bubyeee !! 

Jangan lupe geng dengan kite berbawal Yuna Bella 



No comments:

Post a Comment